2. 5. 2011

Len tak pre radosť

Ako som spomínala už pri čerešniach, boli sme na výstave Gardenia v Nitre. No a z takej výstavy sa predsa nedá prísť domov bez nejakých nových "úlovkov". Aspoň mne to teda určite nehrozí :)) Niektoré rastlinky sme už zasadili a niektoré ešte stále čakajú na svoje miestečko v našej záhrade ...

Tejto ružovej heucherke sa jednoducho nedalo odolať :)) ... heuchery mám veľmi rada, pretože svojimi pestrofarebnými listami dokážu rozžiariť aj ten najzabudnutejší a najtmavší kút záhrady ... existujú v rôznych farbách, ja mám najradšej fialové a ružové, pretože robia pekný kontrast k ostatnej zeleni ...


Hosty sú moja srdcová záležitosť ... mám ich v záhrade už osem trsov (ako vidíte, ďalšie štyri pribudli) a každá má úplne inak vyfarbené listy ... sú to rastliny vhodné do tieňa, takže ak ich zasadíte na slnko, môže im spáliť listy ... veľmi pekne vyzerajú napríklad aj zasadené v kvetináči na terase alebo na balkóne ... na foto sú mladé rastlinky ...


Tento zelený krásavec je jedľa korejská a zatiaľ čaká na svoje miesto ... o pár rôčkov by z neho mohla byť menšia jedlička s netradičnými "fialovo-modrými" šiškami ... už teraz sa na ne teším :))


No a tento maličký prírastok do našej zbierky japonských javorov som nebola schopná normálne odfotiť ... urobila som asi 20 záberov a ani na jednom nemá takú nádhernú farbu, akú má v skutočnosti ... rašiace lístky sú bledo ružové, postupne ako rastú sa menia na staroružovú farbu a nakoniec prechádzajú do zvláštneho odtieňa zelenej ...


Borovice mám tiež veľmi rada, hlavne zakrslé mini borovice ... sú nenáročné, prežijú aj silné zimné mrazy a v skalke dokážu za pár rokov vytvoriť krásne pichľavé koberce ...


No a z tejto striebornej jedličky mám asi najväčšiu radosť ... má veľmi zvláštne meno "Ján Pavol" a pochádza z nejakej poľskej škôlky :)) ...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ď A K U J E M za návštevu môjho blogu a príjemný deň Vám prajem... JANA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Vyhľadávať v tomto blogu



SUROVINY PODĽA ABECEDY

A  C  Č  G  H  J  K  M  N  O  Š  T  V  U  Ž